Dorf
DORF - Przygodowa gra strategiczna oparta na podaniach i legendach polskich
Drużynowa integracyjna gra przygodowa - fantasy
Mechanika gry zakłada pełną autonomię grup, które w trakcie zabawy posiadają wolność podejmowania decyzji i drogi jaką będą podążać. To od grupy zależy kolejność wykonywanych zadań i sposób zdobywania kosztowności potrzebnych w finale. To od strategii którą obierze drużyna zależy jej sukces.
Wprowadzenie fabularne:
Dawno, dawno temu, gdy na świecie królowała magia pewien mądry, choć nie bardzo jeszcze doświadczony czarnoksiężnik zakochał się w pięknej pastereczce o krystalicznie czystym sercu. Zalotnik ów nie był jak to się zwykło myśleć o magach - starym dziadem z długą, siwą brodą – a przystojnym, całkiem mądrym i młodym mężczyzną. Jakież wielkie było jego zdziwienie, że pomimo posiadania niezliczonego bogactwa i powyższych przymiotów dziewczyna nie chce oddać mu swojej ręki….
W przypływie porywczości uprowadził swoją wybrankę by na siłę przekonać do swojego afektu. Uwięził ją w luksusowej jak na owe czasy, zamkowej komnacie, na szczycie magicznej góry; odtąd przekonywał, zapewniał, namawiał i raczył drogocennymi klejnotami oraz drobnymi, czarodziejskimi sztuczkami…
Pastereczka była jednak nieugięta. W magiczną noc, gdy lico księżycowe przybrało wielkość całkiem sporego talerza, leżąc pośród zbytków i wpatrując się w spadającą gwiazdę przyrzekła przed sobą samą, że odda wszystko, byleby uwolnić się z rąk natarczywca.
W pewnym momencie (jakby z nikąd) w jej komnacie pojawił się mały, garbaty karzeł, który zaproponował spełnienie życzenia w zamian za jeden kryształ. Zdesperowana dziewczyna z radością zgodziła się na tę propozycję... wszak kosztowności nie miały dla niej żadnej wartości. Zgodziła się i… zniknęła, a wraz z nią najmniejszy po niej ślad prócz wiernej miłości porywczego Czarnoksiężnika, który przemierza odtąd świat w poszukiwaniu sposobu pozwalającego przywrócić jestestwo i wolność pięknej pastereczce.
Tak właśnie piękna pastereczka uciekając przed gorącą miłością wpadła w ręce chytrego karła Dorfa – strażnika podziemnych skarbów i cennych kryształów.
Po czterokrotnym okrążeniu ziemi Czarnoksiężnik dowiedział się wreszcie jak uwolnić dziewicę. Aby to uczynić musi zebrać śmiałków gotowych na wszystko. Mają być to ludzie czystego serca, nie oczekujący wynagrodzenia. Następnie musi wyczekać odpowiedniego czasu, a jest taki jeden dzień i taka jedna godzina raz na 100 lat, kiedy to chciwy karzeł musi wymienić coś ze swojego skarbca. Ciąży na nim czar wielki i choć najchętniej nie wyściubiałby nosa ze swojej sztolni, pojawia się w postaci ludzkiej i czeka na oferty licząc, że nikt się nie zgłosi… ale to jest już zupełnie inna historia...
Czas gry uzależniony od trudności i wielkości wyznaczonej przestrzeni.
Możliwość dostosowania poziomu trudności.
napisz do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.