Wojenne manewry
WOJENNE MANEWRY
Celem gry jest: celem jest integracja, zacieśnienieie relacji w grupie,wyłonienie liderów, pokazanie roli grupy na tle całości.
Gra dzieli się na dwie części. Pierwsza to ćwiczenia w ktrakcie któwych wyłania się liderów i osoby z predyspozycjami do robienia różnych rzeczy
Druga to symulakcja bitwy na nieznanym terenie.
Wprowadzenie fabulerne :
Dwa państwa na dwóch różnych terytoriach szykują się do wojny.Mobilizacja i pobranie nowego rekruta.Wszystko z odrobina humoru.To jest wojna żołnierzu.
Sztabowy plan operacji:
1. Wszyscy poborowi przechodzą przez punkt medyczny, w którym poddani zostają ogólnym oględzinom i przyznane im zostaną karty mobilizacyjne (z tekstem pieśni bojowej danego pułku) oraz kategorie wojskowe. W naszym wojsku dla wszystkich znajdze się odpowiednie miejsce.
2. Uczestników dzielimy losowo na 2 pułki sprzyjające zgoła innej fladze (ok. 100 osób dorosłych w jednym pułku).
3. Pułki udają się na swoje 2 oddzielne terytoria i tam otrzymują odzież wojskową.
4. Każdy pułk podzielony zostaje na mniejsze 15 osobowe jednostki.
5. Każdy żołnierz zostaje oznakowany i wie do jakiej jednostki należy.
6. Jednostki ustawiają się w szeregu. Baczność! Na terenie każedgo pułku pojawia się Półkownik, który zapoznaje wszyskich z zasadami szkolenia wojskowego, wręcza każdej jednostce plan operacji, który każda jednostka musi wykonać.
7. Plan składa się z 9 zadań do wykonania w czasie około 2h. Pluton, który z lepszym wynikiem zakończy szkolenie otrzyma dodatkowe uzbrojenie - pociski.
8. Po tym każda jednostka wyznacza swojego dowódcę jednostki - kaprala, sanitariusza, łacznika, stratega, zwiadowcę oraz zwykłych szeregowych. Wszyscy otrzymują stosowne oznaczenia.
9. Dowódcy jednostek - Kaprale oraz stratedzy z każdego plutonu udają się na naradę wojenną, na której przedstawiona im zostaje przyczyna konfliktu 2 plutonów oraz cel działań wojennych.
10. Plutony otrzymuja niezbędne materiały, mapy i wyposażenie.
11. Plutony wyznaczają spośród Kaprali dowódcę plutonu - Podpółkownika i ustalają strategię działań wojennych, przebieg, sygnalizację oraz komunikację.
12. Rozpoczynaja się działania wojenne – czyli bitwa paintballowa.
13. Zwycięski pluton wygrywa beczki z piwem (2 lub 4 - 50l), które osobiście – i w nagrodę – musi donieśc na miejsce dalszej imprezy.
14. Po zakończeniu części bojowej….. do ustalenia (można np. przyznać medale, odznaczenia lub przenieśc wszystkich do rezerwy albo umilić czas wojakom występem gwiazdy lub festiwalem piosenki żołnierskiej)
napisz do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.